به ایران پاروت، انجمن تخصصی طوطی سانان و مرغ مینا خوش آمدید. برای عضویت اینجا را کلیک کنید
ایران پاروت، انجمن تخصصی طوطی سانان و مرغ مینا

ایران پاروت، انجمن تخصصی طوطی سانان و مرغ مینا

گفتگو در مورد انواع طوطی سانان طوطی های آفریقایی کاسکوی دم قرمزیا کنگو، دم شکلاتی یا تیمنه پاراکیت ها شاه طوطی، ملنگو،عروس هلندی، کاکادوها ، آمازونها ، ماکائوها ، رزیلاها....

ورود | عضويت

*** به ایران پاروت، انجمن تخصصی طوطی سانان خوش آمدید *** لطفا قبل از فعالیت، راهنمای استفاده از فروم را مطالعه کنید ***


   
   



اين مبحث بسته شده است.شما نمي توانيد پست هاي خود را ويرايش يا پست جديدي ارسال کنيد.
 صفحه 1 از 1  [ 10 پست ] 

فروردین 24 ام, 90, 8:14 pm

آفلاين
مترجم فعال سایت
مترجم فعال سایت
نماد کاربر
تاريخ عضويت: آذر 2 ام, 89, 6:15 pm
پست ها : 354
تشکر کرده اید: 1796 مرتبه
تشکر شده:
9298 مرتبه در 421 پست
نوع طوطی: اکلکتوس
جنسیت شما: آقا
شهر محل سکونت: تهران

سلام


این مطلب، ترجمه جزوه ای است که به کسانی که در دوره های جوجه گیری و پرورش جوجه طوطی شرکت میکنند داده میشود. بدلیل حجم نسبتا زیاد آن که شامل مقدمات، تغذیه، جداول وزن جوجه، بیماری ها ...میباشد، اون را در چند پست و بمرور اینجا قرار میدم. این مطالب قانون نیست، ممکن هست حاوی اشتباه ترجمه باشه و بدون دخل و تصرف ترجمه میشه. امیدوارم مفید باشه.




                                                             دوره " پرورش جوجه طوطی" 


                                                                         SennaPapegaaien                      


جفت مولد


جفت مولد؟ چرا راجع به آنها؟ جفت مولد طوطی یک حلقه رابط مهم در فرایند بزرگ کردن جوجه گوشتی میباشد. نه تنها در ارتباط با سلامتی بلکه تعدادی از مشخصه هایی که بصورت موروثی از والدین به جوجه طوطی منتقل میشوند. عصبیت، خونسردی، و فعال بودن هم از مواردی است که به طوطی به ارث میرسد. حواستان به این مشخصه ها جمع باشد زمانیکه بحث جوجه گیری پیش می آید


جفت مولد باید در بهترین وضعیت جسمی باشند. یعنی آنها باید دارای یک منوی غذای کامل باشند و بدون نقصی در اعضای بدن. حواستان به این موارد در انتخاب جفت باشد تا در آینده باعث ناامیدی نگردد. اگر مشکلی وجود داشت، جوجه گیری را قطع نموده، اول مشکل را برطرف کنید قبل از ادامه کار.


سه هفته قبل از اینکه جفت گیری واقعی آغاز شود باید جفت ها در بهترین وضعیت جسمانی باشند. این زمانی است که تخمک ها تشکیل میشوند و اگر کمبودی از نظر ویتامین ها و اسید آمینه وجود داشته باشد، تاثیر آن را مستقیما در جوجه خواهید دید. همینطور سنگ های معدنی.


                                                        غذای طوطی 


اجازه تولید مثل بیش از توانایی طوطی ماده را به او ندهید. بخصوص ککاتیل ها (عروس هلندی) میتوانند چندین نوبت پشت سر هم تخم گذاری کنند و بعد آنها را مرده در قفس پیدا میکنید چون هرچه در توان داشتند را به جوجه ها انتقال داده بودند. سه بار تخمگذاری در سال برای عروس هلندی ماگزیمم میباشد. برخلاف آنها طوطی اکلکتوس میتوانند مرتبا تخمگذاری کنند و اگر لانه آنها را بردارید ممکن است خیلی عصبانی و ناراحت شوند. طبیعت اینطور برنامه ریزی کرده که آنها خودشان تعداد دفعات تخمگذلری را تنظیم کنند. پس از خصوصیات نژاد طوطی که میخواهید جوجه گیری کنید مطلع باشید.


جف مولد باید در قفس احساس امنیت کنند. جفتی که احساس امنیت نکند جوجه دار نیز نمیشود. مناسب نبودن روشنایی، محیط اطراف، لانه بغیر از جفت نخوردن دو طوطی میتوانند باعث عدم جوجه دهی آنها شوند. اگر بعد از گذشت یک مدت دیدید که جفت به لانه علاقه ای نشان نمیدهد، به این نکات توجه کنید، یک لانه دوم کنار قبلی قرار دهید، مدت روشنایی روز را بیشتر کنید، افزایش دما، رژیم غذایی متفاوت وغیره. گاهی اوقات کمک میکند.


بعضی از انواع طوطی میتوانند نسبت به همنوعان خود بشدت تهاجمی و خشن باشند. حواستان به این موضوع باشد چو ن گاهی اوقات همدیگر را بطور جدی زخمی میکنند. در این مواقع جفت را برای مدتی جدا از هم نگهداری کنید و بعدا دوباره سعی کنید.


                                                        جفت اکلکتوس 


 


کلیات :


تغذیه دستی چیزی نیست که فکر کنید خیلی ساده است. آن چیزی بیش از تنها دادن یک قاشق است. آگاهی، مواد لازم، زمان و پول نیاز دارد. دو هفته اول مهمترین زمان برای جوجه طوطی است زیرا در غذایی که مادر به جوجه مبدهد موادی وجود دارند که ما با هیچ غذایی نمیتوانیم آن را به جوجه بدهیم. در حقیقت جوجه ها تا قبل از دو هفتگی نباید از مادر جدا شوند.جوجه هایی که سن آنها بیش از 6 هفته است (برای طوطی ها و 4 هفتگی برای پاراکیت ها) ممکن است از دریافت غذا خودداری کنند. احتمال آن کم است ولی اگر اتفاق بیفتد آنموقع دچار مشکل بزرگی میشوید. آنها در دستان شما از بین میروند و تنها راه چاره تغذیه با زور است. ولی آن هم گاهی اوقات جواب نمیدهد. بهمین خاطر گفته میشود که هرچه طوطی سن کمتری داشته باشد، غذای بیشتری نیاز دارد. و این نه تنها در طول روز، بلکه همینطور شب ها، نه یکروز بلکه هفته ها پشت سر هم باید برای جوجه اتان آماده بایستید. نمیتوانید یا نمیخواهید؟ پس شروع به این کار نکنید. ریسک این کار بسیار بالاست.


گاهی اوقات انتخاب شما محدود میباشد. اگر طوطی جفت مولد از جوجه ها دست بکشند آنموقع سه راه برای انتخاب دارید. جوجه ها یا تخم ها را پیش جفتی دیگر با همان اندازه بگذارید که آنها هم جوجه یا تخم داشته باشند. جوجه ها را با تغذیه دستی بزرگ کنید. اجازه بدهید جوجه ها از دنیا بروند. این یک انتخاب شخصی است که من نمیخواهم بیشتر از این وارد آن بشوم.


 


پایان قسمت اول   ترجمه : افشین آ.


قسمت دوم : آماده سازی وسائل مورد نیاز


_________________
امضا تصوير


بالا بالا
  مشخصات
  تشکر  

#

فروردین 25 ام, 90, 11:45 am

آفلاين
مترجم فعال سایت
مترجم فعال سایت
نماد کاربر
تاريخ عضويت: آذر 2 ام, 89, 6:15 pm
پست ها : 354
تشکر کرده اید: 1796 مرتبه
تشکر شده:
9298 مرتبه در 421 پست
نوع طوطی: اکلکتوس
جنسیت شما: آقا
شهر محل سکونت: تهران

وسائل آماده سازی


چه چیزهایی نیاز دارید؟ شما به یک ظرف احتیاج دارید، یک ماشین جوجه کشی (Incubator) که جوجه در آن قرار گیرد، وسیله گرم کننده، چیزی که بتوانند به آن تکیه بدهند مثل یک خرس عروسکی. و اگر جوجه ها خیلی کوچک هستند یک سقف مثل حوله یا کاغذ آشپزخانه. توجه داشته باشید که تمام این وسایل خوب تمیز شده باشند. جوجه ها کاملا بدون سیستم دفاعی هستند و قبل از آنکه متوجه شوید، مریض شده اند.


                                                    دستگاه جوجه کشی طوطی 


اگر بعنوان دستگاه جوجه کشی، Incubator از مغازه بخرید کار خود را برای همیشه راحت کرده اید ولی مشکل اینجاست که این دستگاه بسیار گران است. بعنوان یک راه حل جایگزین میتوانید از یک آکواریوم یا یک ظرف پلاستیکی بزرگ، مثلا جعبه پلاستیکی همستر یا خوکچه هندی استفاده کنید. مهم این است که جعبه، گرم، خوب قابل نظافت، ضد جریان باد و با آرامش باشد. برای وسیله گرم کننده، ما از یک لامپ شب استفاده میکنیم که دور آن یک مقدار گاز پانسمان پیچیده شده و دور آن هم یک جوراب یا حوله ی دست دوباره پیچیده شده باشد. این لامپ ها انرژی کمی مصرف میکنند، دقیقا گرمای لازم را میدهند و میتوانند براحتی کنار جوجه ها باشند. ولی در بازار لامپ های مخصوص این کار قابل خرید میباشند.


برای پوشش کف میتوانید از کاغذ آشپزخانه یا براده چوب استفاده کنید. ما هر دو را امتحان کردیم و بنظر من براده چوب مناسب تر بود. با وجود اینکه استفاده از دستمال کاغذی آشپزخانه بهداشتی تر است. بعد از هر نوبت که به جوجه طوطی غذا دادید، باید جایی که جوجه آنجا نشسته بوده را از براده یا کاغذ پاک کنید. هر دو روزی یکبار باید تمام جعبه تمیز شود. پیشنهاد من، جعبه پلاستیکی همستر و خوکچه هندی میباشد چون آنها راحتتر قابل تمیز کردن هستند.


عروسک را برای زیبایی کنار جوجه ها قرار نمیدهیم. چون جوجه ها اصلا متوجه این امر نمیشوند. این عروسک های نرم برای این استفاده میشوند تا جوجه ها بتوانند کنار یک جسم گرم تکیه بدهند و بدینصورت طرز ایستادن خود را نسبت به زمانی که کف جعبه خوابیده اند، بهتر کنند. از یک دستمال کاغذی نرم آشپزخانه پیچیده شده هم میتوانید استفاده کنید. اگر فقط یک جوجه داشته باشید، عروسک نرم هم گرما میدهد و هم یک احساس امنیت به جوجه منتقل خواهد کرد، مانند اینکه او با همنوعان خود است. از عروسک های نرم با موهای کوتاه استفاده کنید که بتوانید آنها را در ماشین لباسشویی نیز بشوئید.


سقف را زمانی استفاده میکنید که جوجه ها خیلی کوچک هستند. یک حوله کوچک روی لامپ و عروسک میگذارید بطوریکه مانند یک سقف بشود. بدینصورت کوچولوها را گرم نگه میدارید. تاریک و در امان، آنها این را خیلی دوست دارند. فضای آنها خیلی کوچک است، باید هم همینطور باشد.جوجه ای که راه برود و از لامپ گرمایی فاصله بگیرد دچار مشکل میشود. دقت کنید که آزادی جوجه را محدود کنید. جوجه ای که پیاده روی کند یعنی دردسر. به محض اینکه یکمقدار سردشان بشود دیگر نمیخواهند غذا بخورند. از یک ونوبته غذایی صرفه نظر کنید و سعی کنید که تمام مدت جایش گرم باشد. بعد نوبت بعدی غذا را راحت میخورد.


شما باید هر لانه را در یک ظرف قرار دهید. مثلا اگر یک جوجه اکلکتوس و یک جوجه سنگال دارید طبیعتا باید دو ظرف داشته باشید. هر کردام باکتری های خودشان را دارند. اگر جوجه های نزادهای مختلف را کنار هم در ظرف قرار دهید شانس مرگ آنها در اثر عدم تحمل باکتری های دیگری بیشتر میشود. من موافق این کار نیستم، حتی برای یک لحظه.


در نهایت، بهداشت خیلی اهمیت دارد. همه چیز را خوب تمیز کنید، ضد عفونی، هر ظرف را جداگانه تمیز کنید و بین هر دو ظرف دست های خود را بشوئید.


پایان قسمت دوم     ترجمه : افشین آ.


قسمت سوم : غذا


_________________
امضا تصوير


بالا بالا
  مشخصات
  تشکر  

#

فروردین 25 ام, 90, 7:28 pm

آفلاين
مترجم فعال سایت
مترجم فعال سایت
نماد کاربر
تاريخ عضويت: آذر 2 ام, 89, 6:15 pm
پست ها : 354
تشکر کرده اید: 1796 مرتبه
تشکر شده:
9298 مرتبه در 421 پست
نوع طوطی: اکلکتوس
جنسیت شما: آقا
شهر محل سکونت: تهران

 


غذا دادن


انواع مختلفی از غذای جوجه طوطی در بازار یافت میشود. بیشتر اوقات میتوانید یک غذا را برای نژادهای مختلف طوطی استفاده کنید و گاهی نیز غذای مخصوص نزاد خاصی را پیدا میکنید. معمولا باید غذا را با آب گرم مخلوط کرد و مقدار آن بر حسب مارک فرق میکند. ما مارک Cédé را برای غذای جوجه طوطی ها انتخاب کردیم. خودتان باید به آن پروتئین اضافه کنید که ما باز هم از مخلوط پروتئین Cédé استفاده میکنیم. پروتئینی با ویتامینه اضافه و مواد حیوانی و حشرات خشک شده. مزیت آن این است که خودتان میتوانید مقدار پروتئینی که اضافه میکنید را تعیین کنید. مثلا برای جوجه طوطی اکلکتوس به نسبت طوطی سنگال باید مقدار بیشتری پروتئین اضافه کنید. و همینطور وقتی بزرگتر میشوند، مواد دیگری به پروتئین اضافه کنید. مثل عسل طبیعی یا آب میوه.


غذا دادن به جوجه با روشهایی مانند سرنگ، قاشق کوچک یا بطور مستقیم در معده امکانپذیر است. در غذا دادن با سرنگ باید خیلی مراقب باشید. اگر سریع فشار دهید باعث خفگی جوجه میشود، اگر وارد مجرای تنفسی شود باعث مرگ خواهد شد. برای قاشق، از قاشق چای خوری یا دسر که بوسیله گیره ی میزی دو لبه آن به سمته داخل خم شده باشد استفاده کنید. بدین ترتیب سرعت حرکت غذا کمتر شده و قاشق، شکل فرم منقار طوطیه مادر را میگیرد که برای جوجه قابل اطمینان است. تغذیه مستقیم بوسیله لوله ای که بداخل چینه دان هل داده میشود انجام میگردد که ریسک ایجاد صدمات را بالا میبرد. ما از قاشق استفاده میکنیم.


                                                                  غذا دادن به جوجه طوطی 


والدین طوطی ها در تمام طول روز به جوجه ها غذا میدهند. ولی ما نمیتوانیم همچین کاری بکنیم. در مخلوط آماده، موادی وجود دارند که میتوانند فاسد شوند و برای جوجه ها مرگ آور بشوند. به این امر، اسیدسازی (ترشی ) چینه دان می گویند. ترشی چینه دان زمانی اتفاق میفتد که چینه دان هنوز حاوی غذا باشد و شما غذای جدیدی بالای آن بریزید. ترجیحا نوبت غذای بعدی را حذف کنید. ترشی چینه دان باعث بیشترین مرگ و میر در میان جوجه طوطی ها میشود. چینه دان بین گلو و پای سینه قرار دارد. همانند یک بادکنک خالی میماند. و اگر غذا را بوسیله لوله ای وارد آن کنید، مشاهدخ میکنید که بزرگتر میشود. پر بودن چینه دان را میتوانید با لمس آن متوجه شوید. غذایی که باید در هر نوبت به جوجه بدهید چیزی در حدود 10% وزن جوجه طوطی میباشد. کمتر یا بیشتر مناسب نیست. اگر مرتبا غذای زیادی به جوجه بدهید باعث کش آمدن چینه دان شده، وزن جوجه زیاد شده و اثرات بدی بر شکل گیری استخوان بندی طوطی خواهد داشت. اگر غذای کمتری بدهید باعث میشود طوطی مرتبا جیرجیر کند و در مقابل بیماری ها مقاومت کمتری پیدا خواهد کرد. جداولی وجود دارند که میتوانید با آنها مقایسه کنید ولی یک جوجه هیچ موقع دقیقا مطابق کتاب رشد نمیکند و این نباید باعث سردرگمی و نگرانی شما بشود. اگر او خوب رشد کند و 10% از وزنش غذا دریافت کند، مشکلی نیست. جوجه طوطی اتان را بدقت زیر نظر داشته باشید. به این ترتیب متوجه میشوید که او غذایی را سنگینتر میخواهد یا نیاز به وعده های کمتری دارد یا به چیزه دیگری احتیاج دارد.


در دروه تغذیه با غذای جوجه، مدفوع آبکی تر و مقداری سبزتر میشود. این کاملا طبیعی است. مدفوع والدین طوطی سفت تر و سفیدتر میباشد. یک جوجه کمی بزرگتر دارای مدفوعی است که دوره آن آبکی، نواری سبز رنگ، و مقداری سفیدی در بالای آن نوار میباشد.


 


روز اول


وقتی یک جوجه طوطی از تخم بیرو ن می آید، غذای لازم به اندازه 24 ساعت را بهمراه خود دارد. تنها یک قطره آب گرم میتوانید به او بدهید. بعد از آن باید هر 2.5 یا 3 ساعت به او غذا بدهید. همینطور شبها. بهتر است موقع غذا دادن آن را در گرم نگهدارنده شیشه (مانند نوزاد) نگه دارید. از ماکروویو استفاده نکنید یا آن را دوباره استفاده نکنید. برای همین غذا به اندازه نیاز آماده کنید، بقیه آن باید دور ریخته شود. دمای غذا باید تقریبا 39 درجه باشد. من قاشق را کنار لبم میگذارم، اگر خوب گرم بود و داغ نبود آن را به کوچولو میدهم. میتوانید این کار را با گرم نگهدارنده شیشه انجام دهید و دمای آن را 1 درجه بالاتر تنظیم کنید.


                                                                       جدول ها


 


در زیر تعدادی جدول میبینید. مهم است که در نظر داشته باشید که ای فقط یک وسیله کمکی است و نه یک قانون. هر طوطی مسائل خودش را دارد.



















































تعداد دفعات غذا دادن در روز



پاراکیت ها



طوطی ها



8



روز 1



روز 1 تا 7



7



روز 2



روز 8 تا 9



6



روز 3



روز 10 تا 12



5



روز 4 تا 14



روز 13 تا 27



4



روز 15 تا 21



روز 28 تا 51



3



روز 22 تا 42



روز 52 تا 62



2



روز 43 تا 49



روز 63 تا 67



1



روز 50 تا …..



روز 68 تا …..





























































































































































































































































































روزاکلکتوس نراکلکتوس مادهطوطی سنگالکاکادو گوفینخاکستری تیمنهماکائو بال سبز
118167--89--1111--1524-25
222178--1011--1212--1528-29
3251810--1313-1414-1832-33
4312211--1514-1516-2036-37
5382812--2016-1917-2240-42
6453016-2220-2221-2948-52
7473619-2524-2625-3556-58
8564424-2927-2929-3958-62
9615229-3832-3533-4770-72
10736037-4436-4039-5880-87
11787040-4945-5249-6482-96
12807848-5246-5858-6796-114
13908252-5552-6565-70106-130
1410010056-5762-6869-73116-142
1511511658-6069-7676-84126-164
1614212667-6876-8981-93132-173
1714013868-6982-9990-111140-182
1815415071-7395-107101-121160-202
1916616867-7798-118107-130170-230
2017119076-82108-120112-133192-247
2120620278-86121-134119-139206-286
22217218----
23232224----
24238244----
25249254----
26264270----
27279284----
28290294102-108180-196180-191360-454
29293282----
30297308---

-



جدول بالا وزن تقریبی جوجه طوطی های مختلف را تا یکماهگی نشان میدهد. بر حسب گرم.


پایان قسمت سوم   ترجمه : افشین آ.


قسمت چهارم : در ادامه


 


 


 


_________________
امضا تصوير


بالا بالا
  مشخصات
  تشکر  
کاربران زیر از شما کاربر محترم afshin به خاطر این پست تشکر کرده اند
mahsa, پرنده ی غریب, آبيدر, m.zamani, شاهرخ ايلخاني, آرش, ava, Uho, archer, HOSEIN7, MEHDI..62, Daryoush, mohsen.k, tiku, فرشید اصفی, رضا سیفی, شهاب مقصود, پویش, mehdi.d, parsa zsf

#

فروردین 26 ام, 90, 12:30 am

آفلاين
مترجم فعال سایت
مترجم فعال سایت
نماد کاربر
تاريخ عضويت: آذر 2 ام, 89, 6:15 pm
پست ها : 354
تشکر کرده اید: 1796 مرتبه
تشکر شده:
9298 مرتبه در 421 پست
نوع طوطی: اکلکتوس
جنسیت شما: آقا
شهر محل سکونت: تهران

 


در ادامه


اگر طوطی را خوب زیر نظر داشته بوده اید، متوجه خواهید شد که چه زمانی میتوانید یکی از وعده های غذا را کم کنید. جوجه بیشتر میخواهد بخورد و تحملش به زمان غذای بعدی نمیکشد. بمرور زمان بین دفعات غذا دادن بیشتر میشود. بعد از یک هفته، غذا دادن در شب را قطع میکنم، قبلا فاصله زمانی بین غذا ها را زیاد کرده بودم. بهترین حالت این است که 8 ساعت پشت سر هم  در شبانه روز هیچ غذایی به جوجه ندهید. بدین صورت چینه دان کاملا خالی شده و استراحت میکند.


بدین ترتیب بمرور تعداد دفعات غذا دادن را کم میکنید و در نهایت سه وعده باقی میماند که صبح، ظهر و شب میباشند، ترجیحا به اندازه مساوی. بعد اول غذای ظهر را حذف میکنید، بعد صبح و در آخر غذای شب. غذای شب را خیلی سریع حذف نکنید. آنها بمرور خودشان مستقلا بیشتر غذا خواهند خورد ولی در ابتدا این مقدار برای زندگی کافی نیست. اگر آن را زود حذف کنید این خطر وجود دارد که آنها به اندازه کافی غذا نخورند و بعدا دچار کمبود ویتامین خواهند شد.


خیلی مواقع میبینید که مردم در کتابی میخوانند که طوطی در 11 هفتگی این کار را میتواند یا در 12 هفتگی آن کار را، و اگر طوطی خودشان نتوانست، دچار اضطراب و استرس میشوند. هر طوطی مراحل منحصر به فرد خودش را دارد که طبق روال خودش بزرگ میشود و رشد مینماید. میتوانید از جداول رشد استفاده کنید یا طوطی خو را با همسن های خودش مقایسه کنید ولی در نظر داشته باشید که هر طوطی منحصر به فرد است. جدول ها فقط یک وسیله کمکی هستند، نه بیشتر و نه کمتر. و یک هفته بیشتر در زندگی طوطی چه ارزشی دارد؟ در پاراکیت ها هم این روند به همین منوال است ولی مقداری سریع تر. بعنوان مثال: وضعیتی که یک ککاتیل در 6 هفتگی در آن بسر میبرد، مانند وضعیت یک جوجه اکلکتوس در 11 هفتگی است.


اگر میله ی پرها (پرهای تازه جوانه زده) بیرون بیایند، دیگر جوجه ها آنقدر نیاز به گرما ندارند. آنها میتوانند مقداری بیشتر از لامپ فاصله بگیرند و دیگر نیازی به سقف برای آنها هم نیست. آنها بیشتر به اطراف نگاه میکنند و در مقابل سایه ها عکس العمل نشان میدهند. اگر پرها دربیایند نیاز کمتری به گرما هست. من آنموقع لامپ گرمایی را صبح ها خاموش و شب ها روشن میکنم. زمانی که بیشتره بدن آنها پر درآورد دیگر نیازی به گرم نگه داشتن جوجه ها نیست. آنموقع بعد از چند روز میتوانید کوچولو ها را به قفس منتقل کنید. قفسه رشد.


برای یک قفسه رشد مهم است که دارای یک درب بزرگ باشد تا بتوانید براحتی طوطی را آنجا بگذارید و بردارید. همچنین بهتر است که نشیمنگاه ها را خیلی پائین تنظیم کنید تا جوجه ها بتوانند به آنها عادت کنند. وقتی خوب به آن عادت کردند، میتوانید آن را بالاتر قرار دهید. از مضرات قفس بزرگ این است که اگر طوطی ها از آن بالا بروند و بیفتند باعث صدمه دیدن آنها میشود. پوشش کف قفس باید همچنان براده چوب باشد تا ضربه فرود را بگیرد. بهتر است که در ابتدا از یک قفس با ارتفاع کم استفاده کنید و بعد از چند هفته آنها را به قفس بزرگتر منتقل کنید.


                                                         قفس جوجه طوطی 


اندازه قفس اصلی همیشه میتواند بزرگتر باشد. تا جای ممکن به آنها فضا بدهید، امکانات بازی مانند طناب، تاب و اسباب بازی های بی خطر. مراقب باشید که اسباب بازی کاملا ایمن باشد. طنابی با بندهای دراز میتواند باعث گیر افتادن جوجه ها شود. اجزای ریز قابل جدا شدن، بلعیدن و خفگی میشوند. وقتی توانستند خوب از قفس بالا بروند، کف قفس را با چوب ریز می پوشانیم. باقیمانده میوه، سبزیجات، مدفوع پرنده را تا جایی که امکان دارد خارج میکنیم و مقدار جدیدی خرده چوب میریزیم. ولی هر دو هفته یکبار باید کل قفس را تمیز کنیم. کشوی قفس را میتوانید با محلول های محتوی کلر ضدعفونی کنید. سپس خوب با آب بشوئید و بار دیگر با مایع ظرف شویی معمولی بشوئید. سپس دوباره آب بکشید.


وقتی که پوشش پر بدن کوچولو ها کامل شد اجازه دارید که آنها را حمام کنید یا آب به آنها اسپری کنید. این کار را همیشخ صبح ها انجام بدهید و اگر هنوز کوچک هستند کاملا خیسشان نکنید. آنها باید قبل از عصر خشک باشند. بهتر این است که آنها را با یک حوله خشک کنید. آیا جوجه ها هنوز خیلی کوچک هستند ولی باقیمانده غذا به بدنشان چسبیده؟ تا آنجا که ممکن است صبر کنید و بعد کمی بشوریدشان. سپس با دستمال کوچک خشکشان کنید. باید بین دو راه خطرناک انتخاب کنید، باقیمانده غذاها مکان مناسبی برای کثیفی و باکتری ها است. همه چیز به آن میچسبد. ولی ترجیحا زودتر از موعد نشوئید. در صورت سرماخوردگی دچار مشکل بدتری خواهید شد.


                                                        حمام جوجه طوطی 


وقتی درون قفس رشد هستند میتوانید ظرف آب تازه، غذا و پروتئین آنها را کف قفس قرار دهید. من همیشه یک شاخه ارزنه ایتالیایی هم کف قفس میگذارم. ارزن ایتالیایی را خیلی دوست دارند و مزیت آن این است که پوست آن نرم و دانه آن نیز نرمتر میباشد. اگر جوجه ها پیش والدین باشند، آنها این کار را اول انجام میدهند و سپس جوجه ها یاد میگیرند. اگر فقط جوجه دارید کارتان سخت میشود. مسلما ما نمیتوانیم با دهان خود پوست ارزن را جدا کنیم و تصویر خنده داری نیز خواهد شد ولی بعنوان جانشین والدین باید به آنها غذا خوردن را یاد بدهیم. ارزن ایتالیایی را بسرعت یاد میگیرند بخورند و اگر مقداری از این ارزن را روی دانه ها بریزید، بمرور دانه ها را نیز برخواهند داشت. وقتی خوب یاد گرفتند که غذا بخورند دست از ارزن ایتالیایی بکشید. این ارزن برای یکبار در دو هفته یا حداکثر یکبار در هفته خوب است. آنقدر از این ارزن خوششان میاید که چیز دیگری غیر از آن نمیخورند. نتیجه مشخص است، کمبود ویتامین. هیچ چیز مهمتر از یک رژیم غذایی متنوع نیست. و هرچه از سنین پائین تر شروع کنید بهتر است. وقتی توانستند خوب غذا بخورند و از قفس بالا بروند میتوانید ظروف آب و غذا را در جای معمول خود قرار دهید


پایان قسمت چهارم     ترجمه : افشین آ.


قسمت پنجم: فاز های مختلف رشد جوجه طوطی


 


_________________
امضا تصوير


بالا بالا
  مشخصات
  تشکر  
کاربران زیر از شما کاربر محترم afshin به خاطر این پست تشکر کرده اند
vahid, mahsa, پرنده ی غریب, آبيدر, m.zamani, شاهرخ ايلخاني, آرش, Uho, amirz2ir, ava, archer, MEHDI..62, Daryoush, mohsen.k, tiku, فرشید اصفی, شهاب مقصود, mehdi.d, parsa zsf

#

فروردین 29 ام, 90, 12:41 pm

آفلاين
مترجم فعال سایت
مترجم فعال سایت
نماد کاربر
تاريخ عضويت: آذر 2 ام, 89, 6:15 pm
پست ها : 354
تشکر کرده اید: 1796 مرتبه
تشکر شده:
9298 مرتبه در 421 پست
نوع طوطی: اکلکتوس
جنسیت شما: آقا
شهر محل سکونت: تهران

 


تولد


جفت های مولد ما کاره خودشان را بخوبی انجام دادند و جوجه ها سر از تخم درآوردند. جوجه ها چند مرحله را پشت سر خواهند گذاشت. این مراحل تفاوت خیلی زیادی با حیوانات دیگر ندارند ولی برای دانستن مهم هستند.


                                                                              تخم طوطی


 


مرحله اول


در طول مرحله اول، تاکیدمان باید بر نیازها باشد. غذا، خواب و گرما. او بسیار به اینها نیاز دارد زیرا باید در طول چند هفته رشد زیادی داشته باشد. تمام انرژی او در این راه صرف خواهد شد. پس به آنها این استراحت را بدهید و فقط برای غذا دادن یا تمیز کردن آنها را خارج کنید و بگذارید به حال خودشان باشند. بسته به نوع پرنده، این مرحله دو تا سه هفته طول خواهد کشید.


                                                                           جوجه طوطی


 


مرحله دوم


در این مرحله، توجه به اطراف به نیازهای اصلی آنها که آرامش، خواب و غذا بود اضافه میشود. چشم هایشان حالا واقعا باز میشوند و دور و اطراف را بیشتر نگاه میکنند و محیط را بررسی خواهند کرد. آنها به مراسم غذا دادن، صداهای اطراف، آدمها و بو ها عادت میکنند ولی همچنان بسرعت خسته میشوند. در این مرحله هنوز از فراگیری واقعی ناتوان هستند و تازه در انتهای این مرحله شروع به آن میکنند. این مرحله بسته به نوع طوطی، چهار تا شش هفته بطول خواهد انجامید.


                                                                            جعبه جوجه طوطی


 


مرحله سوم


شروع این مرحله را بسادگی متوجه خواهید شد. آنها بمرور اطلاعات بیشتری از اطراف دریافت میکنند و از هر چیزی که نشناسند خواهند ترسید. آنها تحقیق میکنند، بو میکنند، مزه میکنند و رفتاره پرنده های دیگر را تقلید خواهند کرد. اولین قدمهای اجتماعی شدن و تربیت برداشته میشوند. چیزهای جدید را با اکراه و انتقاد قبول میکنند ولی خیلی چیزها از آن یاد میگیرند. اولین ریشه های شخصیت آنها فرم میگیرد. این گاهی برای جوجه طوطی هایی که با دست بزرگ میشوند سخت است. بعضی از آنها آن را دیگر قبول نمیکنند. این مرحله بسته به نوع پرنده، از 7 تا 12 هفته بطول خواهد انجامید.


                                                                            جوجه طوطی بیرون


 


مرحله چهارم


مرحله چهارم بر تربیت، اجتماعی شدن و بزرگ شدن یک طوطی نوجوان تمرکز دارد. در این مرحله طوطی هرچه را که لازم باشد یاد میگیرد و بیشتره شخصیت او شکل خواهد گرفت. این بدان معنا نیست که وقتی بزرگ شد دیگر چیزی یاد نخواهد گرفت، ولی بیشتر اوقات باید زحمت بیشتری در بزرگسالی متحمل شوید. او همه چیز را امتحان خواهد کرد و مرز های خودش را کشف میکند، هم به خودی خود و هم توسط صاحبش. چه کاری میتوانم/اجازه دارم انجام دهم و چه کاری را نمیتوانم/اجازه ندارم. این مرحله اکثرا حدود یک سال طول میکشد ولی در یزرگسالی هم ادامه پیدا خواهد کرد.


اگر به این مراحل نگاه کنیم میبینیم که انتخاب زمان مناسب برای بیرون آوردن جوجه طوطی چقدر مهم است. این امر وابسته به انرژی و زمانی که ما داریم نیز هست. بنظر ما بهترین زمان برای بیرون آوردن جوجه ها از لانه در انتهای مرحله دوم میباشد. قبل از آن باید مطمئن باشید که توانایی تحمل سنگینی کار را دارید در غیر اینصورت کاملا خراب میشود. توانش را ندارید؟ اصلا شروع نکنید و اجازه بدهید جوجه ها راحت نزد والدین خود بمانند. بیشتره مشکلات رفتاری در طوطی ها ناشی از عدم رفتار مناسب با جوجه ها در زمان تغذیه دستی میباشد.


                                                                            اکلکتوس


 


تربیت کردن و اجتماعی شدن


مهمترین مسئله برای جوجه طوطی هایی که دستی بزرگ میشوند غیر از مراقبت، مسئله تربیت میباشد. مانند تیتر بالا مشخص است که تربیت و اجتماعی شدن از سنین پائین آغاز میشوند. با توجه به اینکه ما جوجه ها را در سنینی از ولدین خود جدا میکنیم که در آن سن مهمترین درسهای زندگی را فرا میگیرند، باید خودمان آن درس ها را یادشان دهیم. این یکی از مسائل مهم در جوجه دستی ها است و جایی است که شما تعیین میکنید طوطی در آینده چطور زندگی خواهد کرد. یک طوطی ترسو و نامطمئن که جیغ میزند و یا گاز میگیرد، یا یک طوطی آرام و دوست داشتنی که برای همه کاری پایه است. جوجه ای که خوب تربیت نشده باشد و اجتماعی نباشد در آینده دچار مشکلات شدید رفتاری خواهد شد، و این خواسته ما نیست.


اصلاحه جیغ زدن، گاز گرفتن، فضولی، خوب و بد، و کلمه " نه " از مهمترین مفاهیم هستند. و این تنها در صورتی میسر است که با آنها مشغول باشید. پس بهیچ عنوان اینطور نباشد که فقط غذایشان را بدهید و به قفس برشان گردانید چون اینطوری هیچ چیز یاد نخواهند گرفت. یعنی با همدیگر کارها را انجام دهید، بازی کردن، امتحان کردن اشیا، بو کردن، نگاه کردن، همراه بردن، آموزش دادن و غیره. آیا این یعنی شما باید تمام روز این کارها را بکنید؟ خیر، معمولا نیم ساعت در روز برای هر طوطی کافی است. این نیم ساعت گرانبها است، همینطور عادت کردن به دیگر پرندگان، انسان ها و صدا ها. اگر برای شما مهمان میاید (و به آنها اطمینان دارید) اجازه دهید لحظاتی جوجه ها را بغل کنند و غذا بدهند، تا کوچولوها به صداهای دیگر و شرایط متفاوت عادت کنند. زمانی که مشغول تماشای تلویزیون هستید مثلا یکی از جوجه ها را همراه داشته باشید، اگر دارید بیرون آفتاب میگیرید اجازه بدهید تا جوجه ها هم لذت ببرند. یا یک لوله خودکار را بدون مغز آن بردارید، یک کلید، یک اسباب بازی و با آنها بازی کنید. آنها بشدت به اینکارها نیاز دارند. این فعالیتها با انسان لازم است تا آنها به انسانها اعتماد پیدا کنند. شما متعجب خواهید شد وقتی که ببینید آنها چه کارهایی میتوانند و چقدر دوست داشتنی خواهند شد.


همچنین ممکن است گاهی گاز گرفته شوید یا بسختی با شما رفتار شود. این مقداری طبیعی است. زیرا شما باید یاد بگیرید که تا اینجا، و نه بیشتر. معمولا پدر و مادر اینکار را میکنند و حالا ما باید انجام دهیم. همچنین اگر جوجه به خانه جدیدش رفت، صاحب جدید باید مراحا تربیتی و اجتماعی شدن او را ادامه دهد. این مرحله نزد ما (پرورش دهنده ها) تمام نمیشود ولی ما باید این کارها را با صاحب جدید در میان بگذاریم. چون ما بهترین ها را برای جوجه طوطی ها میخواهیم مگر نه؟ طوطی ها هم وارد مرحله نوجوانی خواهند شد و همه چیز را امتحان میکنند. سال اول برای طوطی مانند دوران نوجوانی انسان ها سال سختی خواهد بود. وقتی بزرگتر شدند، خودشان خود به خود مقداری آرامتر خواهند شد.......


هر چه در دوران کودکی تربیت خوبی شده باشند، اجتماعی و اعتماد داشته باشند،  در بزرگسالی زندگی بهتری خواهند داشت. پس این مرحله را سرسری نگیرید.


 


پایان قسمت پنجم    ترجمه : افشین آ.


قسمت ششم : بیماری های جوجه گوشتی


 


_________________
امضا تصوير


بالا بالا
  مشخصات
  تشکر  
کاربران زیر از شما کاربر محترم afshin به خاطر این پست تشکر کرده اند
پرنده ی غریب, mahsa, m.zamani, شاهرخ ايلخاني, آرش, Uho, amirz2ir, ava, archer, HOSEIN7, MEHDI..62, Daryoush, احسان1357, mohsen.k, tiku, فرشید اصفی, شهاب مقصود, mehdi.d, parsa zsf

#

فروردین 31 ام, 90, 6:48 pm

آفلاين
مترجم فعال سایت
مترجم فعال سایت
نماد کاربر
تاريخ عضويت: آذر 2 ام, 89, 6:15 pm
پست ها : 354
تشکر کرده اید: 1796 مرتبه
تشکر شده:
9298 مرتبه در 421 پست
نوع طوطی: اکلکتوس
جنسیت شما: آقا
شهر محل سکونت: تهران

مشکلاتی در زمان بزرگ کردن جوجه گوشتی


با دقت در پرنده میتوانید خودتان تعدادی از مشکلات را شناسایی کنید. بعضی را خودتان میتوانید حل کنید و برای بعضی دیگر حتما نیاز به دامپزشک خواهید داشت. ممکن است به چه مشکلاتی بربخورید؟




ماندن تخم در شکم طوطی


اگر جفت مولد خیلی کم سن باشند، یا محیط سرد باشد، یا..... ممکن است تخم در شکم ماده بماند. طوطی ماده نمیتواند تخم هایش را بگذارد و اگر این وضعیت زیاد بطول بینجامد میتواند باعث مرگ طوطی ماده شود. طوطی ماده دحالیکه زیره شکمش برآمده، کف قفس خواهد نشست. او گرد و پف کرده و بی اعتنا به اطراف مینشیند. شما میتوانید به ماده کمک کنید از طریق مالیدن مقداری روغن رژیمی به مقعد پرنده و اطراف آن یا اینکه او را بالای یک ظرف حاوی آب گرم نگه دارید. پیشنهاد من، راه حل اول میباشد چرا که ممکن است بر اثر بی احتیاطی صاحب یک طوطی پخته شده شوید! اما چرب کردن هم بی خطر نیست. اگر طوطی را بگیرید و تخمهای طوطی در شکم او بشکند، باعث مرگ طوطی میشوید. پس بسیار مراقب قسمت زیرین شکم او باشید و در عین حال هم او را تا حدودی محکم نگه دارید.  




باکتری ها


جوجه ها در مقابل باکتری ها و ویروس ها بسیار حساس هستند. بعضی پرندگان باکتری هایی در بدن خود دارند که برای خودشان مضر نیست ولی برای انواع دیگر میتواند خطرناک باشد. ظرف ها و فضای جداگانه برای آنها حاضر کنید و هیچ پرنده دیگری را به نزدیکی جوجه ها راه ندهید. گمان نکنید که اگر جوجه ها تعدادی پر درآوردند و سن آنها به چند هفتگی رسید دیگر قوی هستند چون اصلا اینطور نیست. حتی برعکس، چون تمام انرژی خود را صرف رشد خود میکنند. پس خوب دقت کنید.


زمانی که جوجه ها نزد صاحب و خانه جدید میروند، بدن آنها بخاطر استرس دارای مقاومت کمتری نسبت به باکتری و ویروس ها است. معمولا این مسئله خود را بصورت مدفوع اسهالی که دارای بوی بدی است یا بسختی خارج میشود، نشان میدهد. با یکبار رفتن نزد دامپزشک و مصرف دارو حل میشود. با واکنش بموقع دیگر این مشکل بوجود نخواهد آمد. اگر طوطی دارای بدن نسبتا قوی باشد خودش بر باکتری غلبه میکند اما هنوز و در آینده در مقابل این باکتری آسیب پذیر خواهد بود.




دفع نکردن


دفع نکردن ممکن است هر زمان اتفاق بیفتد. این را از خالی نشدنه سریع چینه دان متوجه خواهید شد. در زمان غذای بعدی هم میبینید که چینه دان خالی نشده و فاصله زمانی زیادی بین نوبت های غذا بوجود میاید بدون اینکه شما مدفوع زیادی از جوجه مشاهده کنید. یا از آنجائیکه جوجه خیلی نا آرام و جیغ جیغو میشود. مقداری از همان آبی که برای ساخت غذای جوجه استفاده میکنید را روی چای بابونه یا چای nettle fibre plant بریزید و مقداری از این آب را به جوجه بدهید. بیشتر اوقات همین یکذره چای کمک میکند. اگر کمکی نکرد، همین چای را دم کنید و بگذارید در قاشق خنک شود و بدون غذا به جوجه بدهید. معمولا بعد از آن مدفوع جوجه آبکی میشود و در نوبت بعد غذا به او یک وعده غذای روان تر بدهید. اگر این هم کمکی نکرد یا کافی نبود به دامپزشک مراجعه کنید تا به جوجه دوایی بدهد تا بلافاصله مدفوعش روان شود.


 


 ترجمه : افشین آ.


قسمت بعد : ادامه مشکلات جوجه گوشتی


_________________
امضا تصوير


بالا بالا
  مشخصات
  تشکر  
کاربران زیر از شما کاربر محترم afshin به خاطر این پست تشکر کرده اند
شاهرخ ايلخاني, آرش, پرنده ی غریب, mahsa, m.zamani, ava, Uho, archer, HOSEIN7, f4and0gh, MEHDI..62, Daryoush, احسان1357, mohsen.k, tiku, فرشید اصفی, شهاب مقصود, parsa zsf

#

اردیبهشت 2 ام, 90, 2:37 pm

آفلاين
مترجم فعال سایت
مترجم فعال سایت
نماد کاربر
تاريخ عضويت: آذر 2 ام, 89, 6:15 pm
پست ها : 354
تشکر کرده اید: 1796 مرتبه
تشکر شده:
9298 مرتبه در 421 پست
نوع طوطی: اکلکتوس
جنسیت شما: آقا
شهر محل سکونت: تهران

ادامه مشکلات جوجه طوطی ها




اسهال


یکبار اسهال مهم نیست. معمولا یا غذایشان زیادی شل بوده یا چیزی خورده اند که به روده هایشان نساخته و باعث اسهال شده. ولی اگر ادامه پیدا کند خوب نیست. جوجه آب زیادی از دست میدهد و ضعیف خواهد شد. غذا را بحدی سفت درست کنید که به آرامی از قاشق پایین بیاید. قطعه ای موز یا ..... با غذایش مخلوط کنید. بعد از چند روز باید اسهال برطرف شده باشد درغیر اینصورت با دامپزشک مشورت نمائید.




غذا دادن با اجبار


اگر جوجه شما غذا نمیخورد یا کم خورده و دیگر خودش نمیخواهد بخورد، میتوانید بعنوان آخرین راه حل از غذا دادن با اجبار استفاده کنید. میگویم بعنوان آخرین راه حل چون این روش بهیچ عنوان برای حس اعتماد جوجه خوب نیست. ولی اگر هم کاری انجام ندهید جوجه خواهد مرد.


یک حوله کوچک بردارید و بوسیله آن جوجه را طوری بگیرید که نتواند تکان بخورد. سر طوطی را طوری ازاد بگذارید که بتوانید راحت به منقارش دسترسی داشته باشید و طوری هم نباشد که بتواند سرش را زیاد بچرخاند. بعد میتوانید از قاشق استفاده کنید ولی معمولا بخاطر مقاومتش بیشتره غذا روی حوله خواهد ریخت تا در دهان طوطی. استفاده از سرنگ یک راه حل است. هیچگاه غذا را مستقیم به داخل فشار ندهید. خطره خفه شدن یا نفوذ غذا به مجرای تنفس بسیار زیاد است. یا عفونت ریه خواهد گرفت و یا در دستان شما جان خواهد داد. ترجیحا بصورته کج فشار دهید و کم کم. اگر کم تقلا و خرابکاری کند میتوانید ببینید که چه مقدار غذا وارد چینه دانش شده. ترجیحا هر چند ساعت مقداری غذا بدهید بجای اینکه یکباره همه آن را به جوجه بدهید. میتوانید به غذای آماده مقداری ویتامین یا دارو اضافه کنید. در مجموع ویتامین A19 خوب پذیرفته شده است. و فراموش نکنید وقتی که غذا را دادید، هرچقدر هم که سخت بود لحظه ای جوجه خود را بغل کنید و به او محبت خود را نشان دهید. چون به حس اعتماد او به انسان ها بسیار کمک خواهد کرد.




اشکال در پای جوجه


جوجه هایی با حالت پای غیر طبیعی معمولا بخاطر کمبود کلسیم در والدین و درنتیجه در جوجه بوجود میایند. گاهی میتوانید از دامپزشک یک وسیله مانند آتل برای اصلاح شکل پا بگیرید ولی این همیشه جواب نمیدهد و اکثرا هم خیلی گران هستند. کلسیم گران نیست پس مراقب باشید که همیشه در اختیار جفت های مولد باشد.


 


ترجمه : افشین آ.


قسمت بعد: آخرین قسمت


_________________
امضا تصوير


بالا بالا
  مشخصات
  تشکر  
کاربران زیر از شما کاربر محترم afshin به خاطر این پست تشکر کرده اند
پرنده ی غریب, شاهرخ ايلخاني, mahsa, m.zamani, ava, Uho, amirz2ir, archer, HOSEIN7, f4and0gh, MEHDI..62, Daryoush, mohsen.k, tiku, فرشید اصفی, شهاب مقصود, پویش, parsa zsf

#

اردیبهشت 5 ام, 90, 11:43 pm

آفلاين
مترجم فعال سایت
مترجم فعال سایت
نماد کاربر
تاريخ عضويت: آذر 2 ام, 89, 6:15 pm
پست ها : 354
تشکر کرده اید: 1796 مرتبه
تشکر شده:
9298 مرتبه در 421 پست
نوع طوطی: اکلکتوس
جنسیت شما: آقا
شهر محل سکونت: تهران

بیماری.... (در نیامدن دم و شاهپرها)


این بیماری یک نوع از بیماری Polyoma میباشد که واگیردار نیست ولی بصورت ارثی به جوجه ها میرسد. با پرنده های مولدی که دارای این بیماری هستند نباید جوجه کشی کنید. همچنین این بیماری ممکن است بخاطر کمبود اسید آمینه نزد والدین در تولید تخم ها بوجود بیاید. هیچ کاری درمورد این بیماری نمیتوان انجام داد. از مشخصه های این بیماری در نیامدن شاهپر های بال و دم طوطی میباشد که بهمین خاطر طوطی قادر به پرواز نمیباشد. این جوجه ها در مراحل ابتدایی خوب رشد میکنند ولی بعد از اولین دوره پرریزی متوجه بیماری خواهید شد. مانند این میماند که جوجه ها مرتبا در دوره پرریزی هستند.


 


حلقه ی پا


وقتی که پای جوجه ای را حلقه می اندازید باید تا چند روز مراقب حال او باشید. پای جوجه ممکن است بر اثر جراحات یا انتخاب سایز حلقه اشتباه دچار عفونت شود. بهتر این است که به  سطح داخلی حلقه و قسمت ضخیم پای جوجه  کرم مرطوب کننده بمالید. بعد سه انگشت درازه پای جوجه را بجلو بیاورید و حلقه را از دوره آنها رد کنید و انگشت کوچک را نیز بعد رد کنید. اگر پای جوجه هنوز برای حلقه کوچک باشد، حلقه را بعدا در جعبه جوجه ها پیدا خواهید کرد! چند روز صبر کنید و دوباره تلاش کنید. مراقب باشید که کرم به انگشتانتان نمالد چون باعث لیز خوردن حلقه میشود.


 


پایان.  ترجمه : افشین آ.


_________________
امضا تصوير


بالا بالا
  مشخصات
  تشکر  
کاربران زیر از شما کاربر محترم afshin به خاطر این پست تشکر کرده اند
mahsa, پرنده ی غریب, شاهرخ ايلخاني, saeedpazh, mahdiv, m.zamani, ava, Uho, amirz2ir, archer, HOSEIN7, f4and0gh, MEHDI..62, Daryoush, mohsen.k, tiku, فرشید اصفی, شهاب مقصود, پویش, parsa zsf

#

خرداد 17 ام, 90, 12:04 pm

آفلاين
مترجم فعال سایت
مترجم فعال سایت
نماد کاربر
تاريخ عضويت: آذر 2 ام, 89, 6:15 pm
پست ها : 354
تشکر کرده اید: 1796 مرتبه
تشکر شده:
9298 مرتبه در 421 پست
نوع طوطی: اکلکتوس
جنسیت شما: آقا
شهر محل سکونت: تهران

این دو عکس در ارتباط با صحبت های بالا هستند که میتوانند تصوری به شما بدهند.


جای جوجه طوطی


قاشق غذای جوجه طوطی


_________________
امضا تصوير


بالا بالا
  مشخصات
  تشکر  
کاربران زیر از شما کاربر محترم afshin به خاطر این پست تشکر کرده اند
mahsa, شاهرخ ايلخاني, زیتون, پرنده ی غریب, m.zamani, ava, Uho, nafiseh65, amirz2ir, archer, dastan, pooian, HOSEIN7, f4and0gh, MEHDI..62, Daryoush, احسان1357, mohsen.k, tiku, فرشید اصفی, شهاب مقصود, parsa zsf

#

آبان 30 ام, 90, 5:21 pm

آفلاين
مترجم فعال سایت
مترجم فعال سایت
نماد کاربر
تاريخ عضويت: آذر 2 ام, 89, 6:15 pm
پست ها : 354
تشکر کرده اید: 1796 مرتبه
تشکر شده:
9298 مرتبه در 421 پست
نوع طوطی: اکلکتوس
جنسیت شما: آقا
شهر محل سکونت: تهران

                                 تغذیه جوجه طوطی سرنگی


                                تغذیه دستی جوجه طوطی ها


جدول زمانبندی:


08.00


12.00


17.00


22.00


نکات قابل توجه:



  • قاشقی که بوسیله آن میخواهید به جوجه غذا بدهید را ابتدا با آب گرم آماده کنید.

  • همیشه قبل از دادن غذای جدید، باید چینه دان جوجه طوطی کاملا خالی باشد.

  • تغذیه بوسیله قاشق کوچکی که سر آن مقداری به داخل خم شده است یا سرنگی کوچک انجام میشود.

  • اگر پرنده دست از غذا خوردن کشید، دیگر اصرار نکنید.

  • دما برای جوجه طوطی هایی که هنوز پر درنیاورده اند حدود 32 c باید باشد.

  • دما برای جوجه ای که پر دارد حدود  28 c باید باشد.

  • یک ظرف آب کنار قفس قرار دهید. برای تامین رطوبت.

  • همیشه غذای درون چینه دان باید نرم باشد (در این ارتباط دمای محیط بسیار اهمیت دارد)

  • در صورت سفت بودن غذای درون چینه دان، چای گزنه بدهید و حوله ی گرم کنار چینه دار قرار دهید.


منبع: vogelproblemen.nl                       A. van Kooten


مترجم: افشین آ.



بالا بالا
  مشخصات
  تشکر  
کاربران زیر از شما کاربر محترم afshin به خاطر این پست تشکر کرده اند
HOSEIN7, f4and0gh, MEHDI..62, Daryoush, nafiseh65, navidtutu, احسان1357, ava, شاهرخ ايلخاني, mohsen.k, tiku, cacadou, k.reyhane, فرشید اصفی, امید سیدزاده, technano, شهاب مقصود, پویش, parsa zsf
نمايش پست ها از پيشين:  مرتب سازي بر اساس  
اين مبحث بسته شده است.شما نمي توانيد پست هاي خود را ويرايش يا پست جديدي ارسال کنيد.
 صفحه 1 از 1  [ 10 پست ] 

ساعت سایت بر اساسUTC + 3:30 ساعت [ ساعت تابستانی ] تنظیم شده است


{ RELATED_TOPICS }
 مباحث   نويسنده   پاسخ ها   بازديدها   آخرين پست 
موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. راهنمای طوطی اکلکتوس (ترجمه)

afshin

0

991

خرداد 5 ام, 90, 9:13 pm

afshin نمایش آخرین ارسال

اين مبحث بسته شده است.شما نمي توانيد پست هاي خود را ويرايش يا پست جديدي ارسال کنيد. اثرات نحوه پرورش کاسکو (ترجمه)

afshin

0

1726

آذر 16 ام, 90, 6:33 pm

afshin نمایش آخرین ارسال

اين مبحث بسته شده است.شما نمي توانيد پست هاي خود را ويرايش يا پست جديدي ارسال کنيد. تجربیات من در بزرگ کردن یک جوجه گوشتی

archer

0

2013

بهمن 4 ام, 90, 8:20 pm

archer نمایش آخرین ارسال

اين مبحث بسته شده است.شما نمي توانيد پست هاي خود را ويرايش يا پست جديدي ارسال کنيد. بیایید باهم یک جوجه گوشتی رو بدرستی بزرگ کنیم

سید جاوید

0

1323

اردیبهشت 7 ام, 91, 2:33 pm

سید جاوید نمایش آخرین ارسال

اين مبحث بسته شده است.شما نمي توانيد پست هاي خود را ويرايش يا پست جديدي ارسال کنيد. در زمان پرورش جوجه از مکمل ها استفاده نکنید

نفیسه

3

482

اردیبهشت 10 ام, 92, 8:08 pm

محمد مددی نمایش آخرین ارسال

 


چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان


شما نمي توانيد مبحث جديدي در اين انجمن ايجاد کنيد
شما نمي توانيد به مباحث در اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن ويرايش کنيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن حذف کنيد
شما نمي توانيد فايل هاي پيوست در اين انجمن ارسال کنيد


انتقال به:  
cron
   

News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
کپی برداری از مطالب و مقالات این سایت فقط با ذکر منبع و لینک مستقیم و معتبر به ایران پاروت مجاز میباشد